maanantai 17. kesäkuuta 2013

Hei hou let's go

Jane

Moi kaikki! Mä oon parikymppinen tyttö Itä-suomen pikkukaupunkista eli Joensuusta. Oon aina rakastanu matkustelemista ja nyt on edessä elämäni seikkailu.

Kaikkihan lähti siis liikkeelle Sunnyn takia eli rakas serkkuni Sunny suunnitteli lähtevänsä au pairiksi ja aika piakkoin löysikin sopivan perheen Los Angelesin Manhattan Beachiltä. Kertokoon tarkemmin itte, mutta sitä kautta mäki innoistuin ja Sunnyn host perheen kautta sain yhteyden tulevaan host perheeseeni eli Family H:hon, joka myös asustaa Manhattan Beachillä. Meillä synkkäs heti kun laiteltii meilejä ja totta se nyt vaan on että tämä tyttöpä lähtee losiin! (hullua!!) Toistaiseksi siis vielä oon suomessa, mutta toive on päästä lähtemään heinäkuun lopussa matkaan kuhan vaan saadaan viisumit yms. kuntoon.

Mä oon ihan innoissani menossa Family H:n luokse, sillä perhe vaikuttaa aivan huipulta. Monesta paikkaa oon lukenu, että Kaliforniasta ja varsinkin Losin alueelta on vaikea löytää mukavaa perhettä, koska usein perheet ovat rikkaita ja kohtelevat au paireja yhtenä työntekijänä muun "hoviväen" joukossa. Family H on onneksi vakuuttanut ottavani minut perheen jäsenekseen ja vakuuttanut minutkin :) Mrs H työskentelee hoitajana sairaalassa ja Mr H on lakimies. Heillä on yksi pieni tyttö Ms H, joka on kaksivuotias. Minun hommani tulee olemaan Ms H:n laittaminen valmiiksi kindergardeniin eli tarhaan(?) aamulla, olla vastaanottamassa häntä kun tulee takaisin ja ruokkia, laittaa päikkäreille ja leikkiä ennenkun äiti tulee kotiin. Sain juuri kuulla, että heillä on jokapäivä paitsi sunnuntaisin siivooja kolmetuntia päivässä, joten eipä ilmeisesti tarvitse paljon tehdä kotihommia :) Varmasti kyllä silti auttelen ja laittelen tiskejä yms. Minulla kävi siitä hyvä tuuri, että perheeni maksaa minulle "taskurahaa" keskivertoa reilummin, joten vapaa-aikana voin puuhastella kaikkea. Niin ja tosiaan illat ja viikonloput olen vapaalla!

Tällä hetkellä odotan järjestöltä papereita täytettäväksi ja ilmoittelen sitten taas miten homma on edennyt :)

3 kommenttia:

  1. Moi! Oon itekkin joensuulainen, tämän kevään ylioppilas ja syksyllä oon toivottavasti aupparoimassa Lontoossa. :) Jään seurailemaan teidän tilanteiden kehittymistä!

    VastaaPoista
  2. Jee huippua! Toivottavasti pääsette mahdollisimman nopeasti matkaan, paperisota on kyllä syvältä.. Onnea! Jään lueskelemaan että milloin saavutte. :)

    VastaaPoista

Kommentit on superii!