tiistai 18. kesäkuuta 2013

byrokratiaa... huoh

Jane

Tuskastuttaa niin maan perteleesti kyllä nää paperihommat nyt... Eli ikävin osio varmaan meneillään tästä au pair projektista, nimittäin se papereiden täyttö ja niitähän riittää! Ja nää kysymykset!? Pitää esim kertoo onko ikinä ollu vaikka tuhkarokkoo, tulirokkoo, vesirokkoo, korvatulehdusta, silmä ongelmia, sikotautia jnejnejnejnejnejne. Ja sit vielä detailsit että jos on ni millon on ollu... Sit täällä kysytään myös onko mun perheessa ollu väkivaltaa ja onko sitä tätä ja tuota ja onko perheenjäseniäs pidätetty ymsyms. Kiva se on sitte yrittää muistella että oliko se vesirokko nyt vuonna -96 vai -98?!
No en kuitenkaa usko että se nyt ihan niin tarkkaa on jos se vähän heittää tai toivottavasti ainakin ei.

Onneks kuitenki luotan siihen, että tää on kaiken vaivan ja rahanki arvosta, vaikka välillä oon miettiny miks en  vaikka mielummi ois menny englantiin jonne ei mitää järjestöä kai ees tartte. Ihana kun perhe tsemppaa ja laittaa viestiä ni seki helpottaa tätä hommaa. En malta oottaa et oisin jo siellä leikkimässä Ms H:n kanssa! :)) Toisaalta taas musta tuntuu et mulla ei oo tarpeeks aikaa hyvästellä Suomea ja kaikkia ihania ihmisiä mut on ne täällä sit vielä keväälläkin toivottavasti kun tuun takas :)

Tää oli pika turhautumisen purku, haha. Palaillaan astialle!


4 kommenttia:

  1. Eiiii oon niin kade tuosta sun (/teiän?) perheen sijainnista!!
    Mulla on kyllä vähän sama fiilis, että tuntuu että ei oo aikaa hyvästellä Suomea. Varsinki ku on töitä ja muuta härdelliä yhtäaikaa, niin ei ehi edes valmistautua kunnolla tähän seikkailuun ja miettiä, että mitä se vuosi tuleekaa tuomaan tullessaan..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih :) Tosiaan mun ja Sunnyn tulevien "kotien" väli on n. 650 metriä :) En välillä itekkää meinaa tajuta että miten onnekas oikeesti oonkaan ton perheen sijainnin suhteen yms. Niin täydellistä että melkein pelottaa... Mulla kans on nyt niin paljon härdelliä ku taa homma tosiaan lähti liikkeelle niin yllättäen että pitää törkeellä kiireella kaikki saaha valmiiks... mut oon kyllä super innoissani myös! :) ps. JEE OOT MEIJÄN EKA LUKIJA! :)))

      Poista
  2. Noi paperihommat on niin perseestä etten pahemmasta tiedä! Mulla meinas itku tulla jo useamman kerran vaikka paperihommia on vissiin huomattavasti vähemmän kun USA:an lähtijöillä. Ja viisumi on vielä kokonaan hankkimatta lääkärintodistusliitteitä unohtamatta. Ai että kun on mukavaa...

    Josksu tulee kyllä mietittyä miten helppoa olis ollut jäädä Eurooppaan. Kaikki tuntuu niin huomattavan paljon yksinkertasemmalta EU-alueella. Mutta eiköhän nää kaikki paperihommat ja muut ikävyydet ole sitten ihan vaivan arvoisia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kieltämättä noi paperihommat osaa kyllä olla ärsyttäviä! Niiiiin tarkkaan kyseltiin kaikki sairaudet ja onko ollu korvatulehuksia yms. :D Itelläki noi lääkäritapaamiset on molemmat huomenna, vihdoin! Kunhan saan kaikki paperit lähetettyy järjestölle ni sitte on varmasti hyvä fiilis! ;) Itelläkin kävi mielessä se et niin paljon ois ollu helpompaa jäädä Eurooppaan, mut jotenkin se USA on ollu aina se unelma enkä ollu valmis luopuu siitä. Ja kyl mä vaan oon sitä mieltä et se on varmasti kaiken vaivan arvosta loppujenlopuks, meille molemmille! :) Tsemppiä! :))

      Poista

Kommentit on superii!